دبركى
الرسالة دي ظهرت لانك مش مسجل دخولك ...
لو كنت عضو معانا اضغط دخول ..
ولو لسة ماشتركتش اضغط تسجيل وهاتشترك معانا في خطوتين بس ..
ولو مش حابب تشارك معانا اضغط اخفاء واستمتع بزيارتك ..
واسفين لازعاجكـ ......


مجلس الاداره



دبركى بلدنا بنحبها معنى الإبداع صنع الشيء المستحيل ونحن نصنع المستحيل ..(المقلدون خلفنا دائماً) من قلدنا أكد لنا بأننا الأفضل
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول
اذكر الله
مشاهدة الصورة بالحجم الكامل
اعجبنى فيس بوك
اضغط هنا
لاظهار اعجابك
 بالموضوع
على صفحتنا
فى الفيس بوك


المواضيع الأخيرة
» نداء للعوده
من طرف احمد عرفة 2015-07-17, 08:01

» حمل المكتبه القانونيه المرجع جديد 8 ميجا فقط للقانون او الدستور المصرى
من طرف mantman 2014-12-01, 02:39

» العيد
من طرف احمد عرفة 2014-07-24, 08:46

» دعاء
من طرف احمد عرفة 2014-07-12, 12:03

» لتسعد
من طرف احمد عرفة 2014-07-12, 12:01

» كعب بن مالك .. قصه
من طرف هدى عمار 2014-06-17, 09:48

» النيه الحقيقيه و الغير مشروطه
من طرف هدى عمار 2014-06-17, 09:39

» اسطوانة تعريفات ويندوز7 من مايكروسوفت برابط مباشر لجميع الاجهزه
من طرف ashrefmnsy 2014-06-05, 06:22

» خزائن الله وما نتمناه منها
من طرف احمد عرفة 2014-03-13, 01:18

» شركة زهرة التوظيف المصري نوفر جميع العمالة من مصر
من طرف محمد ضافر 2014-02-17, 14:21

» ثورة
من طرف احمد عرفة 2014-02-13, 21:40

» عام جديد
من طرف احمد عرفة 2013-12-30, 06:00

» الهجر
من طرف احمد عرفة 2013-12-29, 01:23

» اصلاح الفلاشات التي لا تقبل الفرمتة او التى تحولت الى نظام raw
من طرف raboha 2013-12-15, 03:18

» عائلة الشيخ محمد شريف
من طرف مصطفى الفقى 2013-11-25, 21:29

أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
صفا الروح
 
مصطفى الفقى
 
عبدالله شعبان
 
هـمـــوســــة
 
عبد العظيم شريف
 
شريف محمود شريف
 
عطاالله
 
احمد الفقي
 
admin
 
Shamis alnhar
 
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 7 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 7 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 867 بتاريخ 2011-02-15, 03:45
برامج مهمه
 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

قم بحفض و مشاطرة الرابط دبركى على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط دبركى على موقع حفض الصفحات
ادسنس
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 7659 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو سارة عرفة فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 59225 مساهمة في هذا المنتدى في 15855 موضوع

شاطر | 
 

 انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ياسرجلهوم
مشرف دبركاوى
مشرف دبركاوى
avatar

عدد المساهمات : 1269
نقاط : 4763
التقييم : 0
تاريخ الميلاد : 12/08/1970
تاريخ التسجيل : 28/07/2010
العمر : 46
تعاليق : ان لم تروني يوما هنا فلتعلموا اني قد رحلت فاتمني ان تكون القلوب صافيه والنفوس عني راضيه
بالاخوه قابلتكم وها انا ذا بها اودعكم
اعتذر لكل القلوب التي يوما ما ادميتها

الإنسان لا لحمه يُؤكل ولا جلده يُلبس
فـ/ماذا فيه غيرحلاوة اللسان وجمال الخلق
سمع عُمر بن عبد الخطاب صوت الرعد ، ف بكى بكاءً شديدًا !
فقال له احد رفاقه : مايُبكيك يا أمير المؤمنين ؟ ، فقال : هذا صوت رحمته فكيف صوت عذابه

مُساهمةموضوع: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-18, 04:25

يا ريت يا جماعة تخدوا فكرة حلوة عن المنايفة ....لأن بجد هما ناس مليانين خير .....مش عشان هما اهلى لكن هى دى الحقييقة .....و على رأى المثل

تعرف فلان ايوه اعرفه عاشرته لا ماعشرتوش ..تبقى متعرفوش

وأخيرا أرجو الاهتمام والرد لان الموضوع يعنى لى الكثير
ودول أبناء المنوفية عشان تعرفوا ان زى مافيها الطالح فيها الصالح


اشمون




حصل على أكثر من دكتوراه و شارك فى ثورة 1919 زكى مبارك


جراح القلب بلندن ذهنى فراج
شيخ الجامع الازهر 1778 احمد العروسى شنوان
شيخ الجامع الازهر 1818 محمد احمد العروسى
عبد الفتاح الشعشاعى شبين الكوم
شيخ الجامع الازهر 1864 مصطفى محمد العروسى
محمد الطوخى كبار الصحفيين والاعلاميين
رئيس مجلس ادارة دار التحرير سمير رجب العطف
الباجور
شيخ الجامع الازهر 1847 ابراهيم الباجورى
الكاتب الساخر محمود السعدنى
شبين الكوم
من أبرز الشعراء محمد التهامى
-شاعر الريف مليج محمود غنيممن
شيخ الجامع الازهر 1812 محمدالشنوانى
الكاتب زهيرالشايب
الشاعر عبد الرحمن البجاوى
الدكتور مصطفى محمود
الدكتور احمد شفيق.
قويسنا
شيخ الجامعالازهر 1829 احمد الدمنهوجى
شيخ الجامع الازهر 1834 حسن القويسنى
رئيس اتحاد الاذاعة والتليفزيون امين بسيونى
ابو تامر أمين بسيوني (مذيع البيت بيتك




(


الشهداء
شيخ الجامع الازهر 1950 عبدالحميد سليم
مركز الشهداء استاذ الشريعة الاسلامية بدر العلوم عبد الله شحاته
اول رئيس مصرى لمستشفىالقصر العينى محمد بن على البقلى باشا
تلا
رائد طب الكبد ياسين عبد الغفار –
الشيخ عبد المعز الجزار طبلوها
محمدعلى البنا
الشيخ محمد محمود الطبلاوى من قرية صفت جدام مركز تلا منوفية
الشاعر الكبير احمد عبد المعطى حجازى
عبد الحميد الديب
سعد درويش وحسنالنجار
ابوهمام عبد اللطيف عبد الحليم
احمد الشيخ
من كبار الكتاب و المجددين فى العصر الحديث عبد الرحمن الشرقاوىالدلاتون
كفر المصيلحة اول رئيس لمحكمة النقض عبد العزيز باشافهمى
أبرع أدباء عصره إبراهيم عبد القادر المازنى
*
--
*


أشهر أبنائها
محمد أنور السادات (ميت أبوالكوم ـ مركز الشهداء(
محمد حسني مبارك (كفر المصيلحة ـ مركز شبين الكوم(
المشير /محمد عبد الغني الجمسي وزير الحربية الأسبق وبطل حرب أكتوبر
أحمد باشا عبدالغفار وزير الزراعة في العهد الملكي وأحد مؤسسي جمعية ومدارس المساعي المشكورة (113 سنة).
حافظ باشا حسن داود وزير الأشغال و الرى فى العهد الملكى (مركز أشمون(
حبيب باشا حسن داود مدير المنوفية فى العهد الملكى (مركز أشمون(
الأستاذ الدكتور / ياسين عبد الغفار مؤسس معهد الكبد بشبين الكوم والوحيد بالقطر المصري.
الأستاذ الدكتور / عبد السلام عبد الغفار وزير التعليم السابق.
اللواء زكي بدر وزير الداخلية الأسبق
اللواء محمد عبد الحليم موسى وزير الداخلية السابق
الأستاذ الدكتور /أحمد عبد الغفار محافظ الغربية السابق.
اللواء / شمس الدين باشا عبد الغفار محافظ الغربية السابق في العهد الملكي.
الاستاذ الدكتور/ عمرو عزت سلامة وزير الدولة للتعليم العالي والبحث العلمي لسنة 2005.
السيد / علي فهمي الصعيدي وزير الكهرباء السابق.
السيد / أحمد عبد المعطي حجازي الشاعر المعاصر.
الأديب والكاتب الشهير عبد الرحمن الشرقاوي
علي مبارك (مركز أشمون(
الفنان فاروق الفيشاوي (مدينة سرس الليان(
نجم الكرة الشهير و الفنان صالح سليم (مركز أشمون(
الشيخ الأديب أمين الخولي (مركز أشمون(
الشيخ القارىء الشهير عبد الفتاح الشعشاعى (أول من قرأ القرآن مرتلا فى المسجد النبوي و من أوائل قراء الإذاعة المصرية الذين سجلوا القرآن بصوتهم)(مركز أشمون(
الشيخ القارئ الشهير محمود على البنا (قرية شبراباص ـ مركز شبين الكوم(
الشيخ القارىء شعبان الصياد (مركز أشمون(
الدكتور كمال الجنزورى رئيس الوزراء السابق (قرية جروان مركز الباجور(
كمال الشاذلى وزير شئون مجلسى الشعب والشورى السابق والمشرف العام على المجالس القومية المتخصصة
الدكتور اسماعيل سلام وزير الصحة السابق (مركز منوف(
الدكتور الأحمدى أبوالنور وزير الأوقاف السابق (مركز الشهداء(
الكاتب سمير رجب رئيس تحرير جريدة الجمهورية السابق (مركز أشمون(
الشيخ عبد المجيد سليم ( الشهداء ) مفتي الديار المصرية و شيخ الأزهر صاحب الكلمة المشهورة ( تقطير هنا وإسراف هناك (
أحمد رشدي وزير الداخلية ( بركة السبع (
شمس بدران ( الشهداء(
حاتم ذو الفقار الممثل ( الشهداء (
الفنانة ماجدة الخطيب
صلاح السعدني الممثل وأخوه محمود السعدني الكاتب ( قويسنا (
مصطفى كامل مراد رئيس حزب الأحرار الراحل وأحد الضباط الأحرار (أشمون(
الفنان سعيد صالح ( أشمون (
م. سليمان متولى (قويسنا(
*
المستشار/ عدلي حسين ( محافظ القليوبية الحالى(
د. نصر فريد واصل ( مفتي سابق(
*
علم آخر وهو المذيع الشهير صبرى ياسين من قرية كفر عسكر مركز تلا وكان يقدم البرنامج الصباحى طريق السلامة


برضه فيه ناس مشاهير لكن مايدوش صورة كويسة عن المنوفية
منهم:
- أحمد عز .. حوت الحديد (منوف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أبوشهد
مراقب عام
مراقب عام
avatar

عدد المساهمات : 1862
نقاط : 4869
التقييم : -1
تاريخ الميلاد : 01/05/1983
تاريخ التسجيل : 30/06/2010
العمر : 34
المزاج : عـــــ العــال ـــــال الحمد لله
تعاليق :








مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-18, 05:56


انته نسيت أكبر رمز من رموز المنوفيه

منتدى دبركي أنا أعتبره رمز من زموز مركز ومحافظة المنوفيه





















الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ياسرجلهوم
مشرف دبركاوى
مشرف دبركاوى
avatar

عدد المساهمات : 1269
نقاط : 4763
التقييم : 0
تاريخ الميلاد : 12/08/1970
تاريخ التسجيل : 28/07/2010
العمر : 46
تعاليق : ان لم تروني يوما هنا فلتعلموا اني قد رحلت فاتمني ان تكون القلوب صافيه والنفوس عني راضيه
بالاخوه قابلتكم وها انا ذا بها اودعكم
اعتذر لكل القلوب التي يوما ما ادميتها

الإنسان لا لحمه يُؤكل ولا جلده يُلبس
فـ/ماذا فيه غيرحلاوة اللسان وجمال الخلق
سمع عُمر بن عبد الخطاب صوت الرعد ، ف بكى بكاءً شديدًا !
فقال له احد رفاقه : مايُبكيك يا أمير المؤمنين ؟ ، فقال : هذا صوت رحمته فكيف صوت عذابه

مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-18, 09:24

ابو شهد
منتدي

:aca:
:aca:
:aca:
من اعظم اعمال المنايفه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
هدى عمار
الوسام الذهبى
الوسام الذهبى


عدد المساهمات : 210
نقاط : 2192
التقييم : 1
تاريخ الميلاد : 26/01/1970
تاريخ التسجيل : 09/03/2012
العمر : 47
المزاج : الحمد لله على كل شئ
تعاليق : اذا اردت ان تكلم الله فدخل فى الصلاه واذا اردت انا يكلمك الله فااقراء القران

مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-19, 03:39

[color=blue][/cبسم الله الرحمن الرحيم

والله يا اخ ياسر تكرم المنوفيه واهلهاومشاهيرها
علشانك وعلشان كل منوفى بمنتدى دبركى
وكفايه انكم اسستم احلى منتدى فى الدنيااللى دائما مجمعنا
وعرفنا على احلى واكرم صحبه
اما انا مين
انا دقهلويه ودول كمان دقهلوين
منهم الشيخ الفقيه والعالم الجليل (محمد متولى الشعراى)
الشيخ (جاد الحق على جاد الحق)شيخ الازهر السابق
الشيخ ( رزق خليل حبه)شيخ عموم المقارئ المصريه
المنشد (سيد النقشبندى) و الشيخ (نصر الدين طوبار)
الاعلاميه الشهيره (ليلى رستم)
سيده الغناء العربى والهرم الرابع(ام كلثوم)
الاعب ومعجزه القرن ونائب رئيس النادى الاهلى( محمود الخطيب)
النحات صاحب اضخم عمل وطنى(محمود مختار)
استاذ الجيل واحد رواد حركه النهضه فى مصر(احمد لطفى السيد)
المفكر والكاتب الشهير(انيس منصور)
البطل المصرى بطل حرب فلسطين(احمد عبد العزيز)
من اعضاء مجلس قياده ثوره 1952(عبد اللطيف البغدادى)
العالم الكبيرواحد علماءالفضاء فى وكاله ناسا (فاروق الباز)
جراح المسالك البوليه ومؤسس اكبر مركز للكلى الدكتور (محمد غنيم)
جراح القلب الشهير ونقيب الاطباء الدكتور (حمدى السيد)
رئيس اركان حرب القوات المسلحه الفريق(سامى عنان)
مؤسس حزب العمال المصرى المهندس(ابراهيم شكرى)
الفنان القدير (عادل امام)
رائد التعليم فى مصر (على مبارك)
وغيرهم كتير من ابناء الدقهليه
دامت مصر ذخرا بابنائها
وتحيا الوحده الوطنيه
ارجوا ان لايكون هناك غلطات املائيه ولا غلطات نحويه


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ياسرجلهوم
مشرف دبركاوى
مشرف دبركاوى
avatar

عدد المساهمات : 1269
نقاط : 4763
التقييم : 0
تاريخ الميلاد : 12/08/1970
تاريخ التسجيل : 28/07/2010
العمر : 46
تعاليق : ان لم تروني يوما هنا فلتعلموا اني قد رحلت فاتمني ان تكون القلوب صافيه والنفوس عني راضيه
بالاخوه قابلتكم وها انا ذا بها اودعكم
اعتذر لكل القلوب التي يوما ما ادميتها

الإنسان لا لحمه يُؤكل ولا جلده يُلبس
فـ/ماذا فيه غيرحلاوة اللسان وجمال الخلق
سمع عُمر بن عبد الخطاب صوت الرعد ، ف بكى بكاءً شديدًا !
فقال له احد رفاقه : مايُبكيك يا أمير المؤمنين ؟ ، فقال : هذا صوت رحمته فكيف صوت عذابه

مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-19, 06:59

هدي
تحياتي
ردك اضاف الي معلومتي معلومااااااااااااات
وان كنت ارجوا من كل عضو من محافظه مختلفه ذكر بعض رموزها الافاضل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد عرفة
الوسام الذهبى
الوسام الذهبى


عدد المساهمات : 328
نقاط : 2913
التقييم : 3
تاريخ الميلاد : 22/02/1970
تاريخ التسجيل : 25/09/2010
العمر : 47
المزاج : لوكان لى قلبان لاءخترت ان اعيش بواحد واخفيت واحد فى الخفاء
تعاليق : اللهم اعطى كل انسان ما يتمناة لى

مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-21, 04:51

اهدى الوردة الجميلة الى كل الاخوة المنايفة احسن ناس من غير ما تكتب جميع الاسماء العظيمة دى لاا ننى مكثت فى المنو فية اكثر من اسبوع وشفت الكرم هنا ك وفى بلدة اسمها رملة لا نجب ومنوف وشبين ناس عظماء بمعنى الكلمة ولى اصد قاء من الصغر من منوف واعتز بهذة الصد اقة حتى الان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ياسرجلهوم
مشرف دبركاوى
مشرف دبركاوى
avatar

عدد المساهمات : 1269
نقاط : 4763
التقييم : 0
تاريخ الميلاد : 12/08/1970
تاريخ التسجيل : 28/07/2010
العمر : 46
تعاليق : ان لم تروني يوما هنا فلتعلموا اني قد رحلت فاتمني ان تكون القلوب صافيه والنفوس عني راضيه
بالاخوه قابلتكم وها انا ذا بها اودعكم
اعتذر لكل القلوب التي يوما ما ادميتها

الإنسان لا لحمه يُؤكل ولا جلده يُلبس
فـ/ماذا فيه غيرحلاوة اللسان وجمال الخلق
سمع عُمر بن عبد الخطاب صوت الرعد ، ف بكى بكاءً شديدًا !
فقال له احد رفاقه : مايُبكيك يا أمير المؤمنين ؟ ، فقال : هذا صوت رحمته فكيف صوت عذابه

مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-22, 07:54

احمد
هديه مقبوله

هو انت منين
:avk:
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد عرفة
الوسام الذهبى
الوسام الذهبى


عدد المساهمات : 328
نقاط : 2913
التقييم : 3
تاريخ الميلاد : 22/02/1970
تاريخ التسجيل : 25/09/2010
العمر : 47
المزاج : لوكان لى قلبان لاءخترت ان اعيش بواحد واخفيت واحد فى الخفاء
تعاليق : اللهم اعطى كل انسان ما يتمناة لى

مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-22, 08:19

السلام عليكم انا من مو اليد الاسكندرية لكن الجز ور من رشيد واقيم بالا سكندرية ويشرفنى اننى اندممطت الى هذا المنتدى العظيم بكل ما فية من اخوة افاضل بعتبر انى فى وسط اهلى واهديك تحياتى وتشر فنا فى الاسكندرية

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
هدى عمار
الوسام الذهبى
الوسام الذهبى


عدد المساهمات : 210
نقاط : 2192
التقييم : 1
تاريخ الميلاد : 26/01/1970
تاريخ التسجيل : 09/03/2012
العمر : 47
المزاج : الحمد لله على كل شئ
تعاليق : اذا اردت ان تكلم الله فدخل فى الصلاه واذا اردت انا يكلمك الله فااقراء القران

مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-22, 08:23

بسم الله الرحمن الرحيم


اخ ياسر لك كل الود والاحترام

واى خدمه

:axa:
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أبوشهد
مراقب عام
مراقب عام
avatar

عدد المساهمات : 1862
نقاط : 4869
التقييم : -1
تاريخ الميلاد : 01/05/1983
تاريخ التسجيل : 30/06/2010
العمر : 34
المزاج : عـــــ العــال ـــــال الحمد لله
تعاليق :








مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-22, 17:18


نورتم الدنيا يا مصراويه

باقه ورد علشانكم






















الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ياسرجلهوم
مشرف دبركاوى
مشرف دبركاوى
avatar

عدد المساهمات : 1269
نقاط : 4763
التقييم : 0
تاريخ الميلاد : 12/08/1970
تاريخ التسجيل : 28/07/2010
العمر : 46
تعاليق : ان لم تروني يوما هنا فلتعلموا اني قد رحلت فاتمني ان تكون القلوب صافيه والنفوس عني راضيه
بالاخوه قابلتكم وها انا ذا بها اودعكم
اعتذر لكل القلوب التي يوما ما ادميتها

الإنسان لا لحمه يُؤكل ولا جلده يُلبس
فـ/ماذا فيه غيرحلاوة اللسان وجمال الخلق
سمع عُمر بن عبد الخطاب صوت الرعد ، ف بكى بكاءً شديدًا !
فقال له احد رفاقه : مايُبكيك يا أمير المؤمنين ؟ ، فقال : هذا صوت رحمته فكيف صوت عذابه

مُساهمةموضوع: رد: انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم   2012-05-24, 06:55

احمد عرفه
شكرا علي سرعه الرد
ومره تانيه اهلا بيك في البيت الكبير
منتدي دبركي


الاخت هدي

تحياتي وتقديري
ابوشهد

تعبينك معانا والله
تقديري لشخصكم الكريم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
انا منوفي ودوول كمان منايفه انت مين .اتكلم
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
دبركى :: المنتدى العام :: المنتدى العام-
انتقل الى: